onsdag 30. november 2011

Malta 30.11.2011 - Familien min!

Jeg har vært så heldig å treffe utrolig mange hyggelige folk her nede, det har til og med hendt at folk har kommet bort til med på gaten, den gang kartet ikke virket, og spurte om jeg trengte hjelp. Spesielt i området jeg har bodd de 3 siste ukene har folk vært svært imøtekommende!


Familien jeg bor hos, har tatt i mot studenter og andre som trenger det 10 - 11 måneder pr år i over 14 år. Til nå har skolene formidlet kontakt, men jungeltelegrafen arbeider på spreng, så det er flere og flere som tar kontakt selv.
  • Fam Hili
    5, Furtu Selvatico Street
    St. Julians STJ 1423
    Malta
  • + 356 21 34 60 86 (hjem)
    + 356 79 34 60 85 (mobil Angelo)
  • angelohili@yahoo.com





Antoinette er som en mor for oss alle, til og med for meg, selv om jeg faktisk er eldre - hele 16 dager! Hun vet ikke hva godt hun skal gjøre, og setter sin ære i å ha alt rent og ryddig, ingen skal få noe å klage på! Det er svært viktig for henne å samle oss alle rundt frokostbordet kl 08, og til middag kl 19 presis, da skal vi nemlig praktisere engelsken vår. Hun og Angelo (dersom han er hjemme) spiser sammen med oss oppe i deres kjøkken. For de yngste studentene vil jeg tro det også er en stor trygghet i dette. Se hvordan det formelig stråler av øynene hennes mens vi prater i vei om dagens gjøremål, dette er noe hun virkelig elsker!!! Det er fulldagsjobb med opp til 8 studenter og 2 egne tenåringsbarn!

Mellom oss - jeg har fått en særordning når det gjelder frokosten. Min begynner kl 09, da har alle de andre gått. Samtidig legger hun inn en kaffepause, og dermed kan vi to i ro og mak løse verdensproblemer og skravle om enda viktigere ting...


Stort sett er det Antoinette som lager middag, men her har jammen Angelo sneket seg inn som kokk... Middagen er nydelig maltesisk mat, hun er opptatt av at vi skal spise sunt!


Vertskapet - Angelo og Antoinette!


De fire dobbeltrommene som leies ut er store, og har alle eget bad. To har bad på rommet, de andre to har bad vegg i vegg. I tillegg er det et stort felles kjøkken og en tvstue.


Jeg stortrives på det minste rommet, ikke la deg narre av bildet, det er stort nok til at to stykker kan bo her. Alle rommene har balkong som vender ut i en slags sjakt der ingen kan komme inn utenfra. Sengetøy og håndklær blir selvfølgelig skiftet hver uke.

2 kommentarer:

  1. Hvor mye flott du opplever. Jeg ønsker deg en god adventstid. :))

    SvarSlett
  2. Takk for en flott blogg - ikke minst reportasjen om familien Hili - høres ut som en kjempefin opplevelse. Med hilsen Sigbjørn Berge

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer