tirsdag 31. mai 2011

Gurkemeie, vår nye supermedisin?

Jeg har lenge hørt at Gurkemeie skal ta knekken på det meste av våre uønskede problemer, tenk om det virkelig stemmer???

Det er jo fort gjort å drysse litt av dette fantastiske krydderet over både middagen og pålegget eller sammen med go'sakene i blenderen. Smaken kjenner jeg nesten ikke, og om jeg blir litt gul, stråler jeg om kapp med sola...

Gurkemeie er en rot som stammer fra Sør-India og Indonesia. I tillegg til å brukes som medisin har den blitt, og blir fremdeles, brukt som fargestoff. Krydderet kalles også "fattigmanns-safran".

Det hevdes at Gurkemeie kan virke positivt på blant annet dette - hold deg fast, du tror det ikke før du får se det...
  • Betennelser
  • Hjert- og karsykdommer
  • Gallesten
  • Fordøyelsen
  • Leveren
  • Alzheimer
  • Flere typer kreft
  • Stimulerer kroppen til vektreduksjon
  • Kolesterolet

Tenk om dette stemmer!!

Noen sjanser skal man jo ta her i livet, jeg tar sjansen på Gurikemeie!! ;))

Her er linker du kan kikke på hvis du vil vite mer før du begynner å drysse..

http://www.dinside.no/813951/krydderet-som-holder-kiloene-borte
http://www.abcnyheter.no/nyheter/vitenskap/100928/vil-bekjempe-kreftceller-med-krydder
http://www.klikk.no/produkthjemmesider/hjemmet/article634716.ece

Lykke til, ha en strålende dag, kos deg!

2 kommentarer:

  1. Jeg har allerede fått gurkemeien i skapet. :))

    SvarSlett
  2. Hei mamma.
    Dette virker helt utrolig. Og fantastisk hvis det er sant!
    Fortsett med slike innlegg:)

    Tonje

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer